Poznaj WooCommerce i otwórz własny sklep WordPress.

Od kilku lat obserwujemy zwiększone zainteresowanie tematyką e-commerce. Nic w tym dziwnego, gdyż coraz wiecej osób korzysta z usług sklepów internetowych i rekomenduje takie działanie jako wygodniejsze niż tradycyjne zakupy. Także właściciele sklepów stacjonarnych dostrzegają potencjał e-commerce i coraz chętniej przenoszą częściowo lub całkowicie swój biznes do sieci. Nie bez znaczenia są w tej sytuacji koszty związane z utrzymaniem sklepu. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że prowadzenie sklepu online jest wielokrotnie tańsze niż sklepu tradycyjnego.

Zatem jeśli i Ty zastanawiasz się nad założeniem sklepu internetowego to zapewne stoisz przed pytaniem jaki sklep wybrać. W poniższym artykule przybliżymy Ci jedno z najpopularniejszych rozwiązań e-commerce czyli sklep WooCommerce.

Co to jest WooCommerce?

Zacznijmy zatem od wyjaśnienia co to jest WooCommerce? Jeśli szukasz rozwiązań dla sklepu internetowego to prawdopodobnie słyszałeś już o WordPress czyli jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią CMS. Otóż WooCommerce to wtyczka dedykowana właśnie dla tego CMS-a. Niezależnie czy posiadasz już swoją stronę internetową opartą WordPress, a teraz myślisz nad rozszerzeniem działalności o sklep internetowy, czy też chcesz założyć sklep online od podstaw – w obu przypadkach wtyczka WooCommerce będzie dobrym rozwiązaniem. 

Tworzenie sklepów internetowych WooCommerce

Dlaczego WooCommerce + WordPress to dobry wybór? Kilka słów o zaletach sklepu zbudowanego na popularnym CMSie.

Istnieje wiele rozwiązań poświeconych e-commerce, różniących się zakresem funkcjonalności oraz stopniem skomplikowania. Jednym z najpopularniejszych jest niewątpliwie WooCommerce + WordPress. Podstawowym zadaniem tej wtyczki jest przekształcenie zwykłej strony zbudowanej na WordPress w sklep internetowy posiadający wszystkie podstawowe funkcjonalności niezbędne do jego prowadzenia. Za jej pomocą można zarówno dodać sklep jako element strony internetowej jak i stworzyć samodzielny sklep internetowy od podstaw. Nic dziwnego, że WooCommerce jest tak chętnie wybieranym rozwiązaniem ecommerce. Wtyczka WooCommerce występuje także w polskiej wersji językowej co zdecydowanie ulatnia jej instalację i konfigurację. Podobnie jak sam WordPress tak samo i wtyczka WooCommerce jest darmowa. 

Wtyczka WooCommerce do WordPress

Poznaj możliwości sklepu internetowego WooCommerce.

Jeśli chodzi o możliwości WooCommerce to są imponujące. Za pomocą tej wtyczki można stworzyć nie tylko mały sklep będący dodatkiem do strony internetowej, ale także duże, samodzielne sklepy internetowe. Podstawowe ustawienia wtyczki pozwalają na zbudowanie w pełni funkcjonalnego sklepu bez konieczności instalowania płatnych rozszerzeń. Zaletą wtyczki jest prosta obsługa, zarządzanie wyglądem i ustawieniami sklepu. Podczas wprowadzania produktów w prosty sposób można definiować ich parametry techniczne, opisy, cenę czy stan magazynowy. Dodatkowym atutem jest możliwość dodania różnych wariantów jednego produktów zamiast dodawania kilku produktów. Każdy wprowadzony wariant może posiadać swoje indywidualne cechy takie jak zdjęcie czy cenę. WooCommerce pozwala także na określenie podstawowych metod płatności takich jak przelew bankowy, za pobraniem lub PayPal.

Doradzamy najlepsze rozwiązania ecommerce

Jak działa wtyczka WooCommerce dla WordPress?

Sposób działania WooComerce jest w rzeczywistości dość prosty. Ponieważ jest to wtyczka, a nie całkowicie oddzielna platforma, musisz mieć stronę WordPressa, aby z niej korzystać. Po utworzeniu strony WordPressa, możesz zainstalować plugin i podłączyć go bezpośrednio do swojej witryny. Po ustawieniu podstawowych informacji metod dostawy i płatności i wprowadzeniu produktów możesz korzystać z pełnej funkcjonalności sklepu.  

Ze względu na rozbudowane opcje dostosowywania, WooCommerce działa inaczej dla każdej strony internetowej. Wtyczka obsługuje wiele dodatkowych rozszerzeń i funkcjonalności, co pozwala na dostosowanie WooCommerce specjalnie do Twoich potrzeb. Istnieje też możliwość tworzenia unikalnych pluginów. To dzięki temu WooCommerce stał się tak popularnym rozwiązaniem e-commerce.

Zalety wtyczki WooComerce. Korzyści dające przewagę nad innymi rozwiązaniami e-commerce.

Oprócz dostępnych opcji personalizacji, istnieje wiele innych atrakcyjnych funkcji przyciągających właścicieli firm do WooCommerce. Do jego zalet należy zaliczyć, to że jest bezpłatny, ale również bardzo dostępny i przyjazny dla użytkownika, niezależnie od tego, czy jesteś już zaznajomiony z projektowaniem stron internetowych WordPress czy też nie. WooCommerce oferuje narzędzia analityczne, niezliczoną ilość różnych tematów, szczegółową dokumentację i wsparcie, fora i społeczności internetowe oraz opcje optymalizacji sklepów. Niektóre dodatkowe korzyści i funkcje WooCommerce obejmują:

Kontrola danych.

Zachowujesz pełną kontrolę nad wszystkimi danymi dotyczącymi Twojej firmy, w tym nad wszystkim, począwszy od informacji o klientach po wskaźniki związane z wydajnością Twojego sklepu. W przypadku innych wtyczek lub aplikacji firm trzecich, gdyby zamknęły lub zaprzestały świadczenia usług, straciłbyś wszystkie swoje dane, czyli informacje, których potrzebujesz do ciągłego doskonalenia swojej działalności.

Responsywność.

WooCommerce jest przyjazny dla urządzeń mobilnych, więc wszyscy Twoi klienci mogą korzystać z Twojego sklepu internetowego niezależnie od tego, jakiego urządzenia używają, aby uzyskać do niego dostęp. Coraz więcej klientów używa swoich urządzeń mobilnych do robienia zakupów online, a liczba transakcji mobilnych w e-commerce ma tylko rosnąć. Jeśli Twoja wtyczka do e-commerce, a tym samym Twój sklep internetowy, nie obsługuje użytkowników mobilnych, możesz stracić szansę na potencjalną sprzedaż.

Opcje wysyłki.

Możesz również dostosować opcje wysyłki i stawki. Możesz umożliwić klientom odebranie przedmiotu, pobierać inną stawkę za lokalną wysyłkę niż za wysyłkę za granicę, dodawać dodatkowe opłaty za przedmioty ciężkie lub o nietypowym kształcie - wszystko, co będzie najlepsze dla Twojej firmy. Możesz nawet automatycznie wykryć ogólną lokalizację klienta, aby zapewnić wszystkim spersonalizowane opcje wysyłki.

Kontrola produktu.

Z WooCommerce, masz pełną kontrolę nad swoimi produktami. Możesz sprzedawać każdy rodzaj produktu, w dowolnym momencie, oznaczać go i kategoryzować według własnego uznania oraz tworzyć dowolną ilość wariantów każdego produktu.

Opcje koszyka.

WooCommerce pozwala nawet na dostosowanie koszyka do własnych potrzeb. Możesz dodawać kupony, oferować różne metody płatności, ustawiać domyślną walutę i wiele więcej. Upraszcza to cały proces kasowy zarówno dla klientów jak i właścicieli firm.

Zarządzanie stawkami VAT.

Podatki są nieuniknioną częścią każdego biznesu, ale wtyczka WooCommerce pozwala na obsługę podatków bezpośrednio w Twoim sklepie. Możesz automatycznie obliczyć podatek od sprzedaży w oparciu o lokalizację, ustawić stawki podatku niestandardowego i kontrolować podatki związane z Twoimi kosztami wysyłki.

Generalnie, WooCommerce oferuje więcej funkcji niż inne wtyczki e-commerce. Jego wszechstronność i możliwość personalizacji sprawia, że jest najczęściej wybieranym rozwiązaniem dla e-commerce.

Rozszerzenia WooCommerce zwiększają możliwości sklepu online

Dodatkowe wtyczki pozwalają rozbudowywać sklep internetowy o nowe funkcjonalności.

Jak już wpomnieliśmy WordPress + WooCommerce pozwala na zbudowanie w pełni funkcjonalnego sklepu wyposażonego w podstawowe funkcjonalności. Jednak wraz z rozwojem biznesu podstawowe możliwości często okazują się nie być wystarczające. W tej sytuacji z pomocą przychodzą dodatkowe wtyczki WooCommerce. To własnie one sprawiają, ze sklep internetowy WooCommerce ma praktycznie nieograniczone możliwości. Dzięki popularności tego rozwiązania e-commerce wybór wtyczek jest na prawdę ogromny. Te najchętniej wybierane i poszukiwane dotyczą m.in. integracji płatności (tzw. bramki płatności), integracji wysyłki (integracja z różnymi firmami kurierskimi, paczkomaty itd), integracja mediów społecznościowych (sklep na facebooku, sklep na instagramie) czy systemy do fakturowania. Jednak należy pamiętać, że im więcej zainstalowanych wtyczek tym działanie sklepu jest wolniejsze – warto zatem dobrze przemyśleć co faktycznie jest niezbędne lub zwrócić się do specjalistów, którzy zoptymalizują ustawienia Twojego sklepu i wybiorą najlepsze rozwiązania.

Zwiększ możliwości swojego sklepu online dzięki WooCommerce Extension.

Rozszerzenia są właśnie tym, co czyni wtyczkę WooCommerce tak efektywną i wydajną. Oferują one dodatkową funkcjonalność oraz bardzo pożądane funkcje i opcje dostosowywania, które upraszczają proces tworzenia i prowadzenia sklepu internetowego. Istnieją setki, jeśli nie tysiące, różnych rozszerzeń pozwalające na stworzenie idealnego sklepu. Niektóre z nich są darmowe w wersji podstawowej. Jeśli jednak chcesz wersję Premium to musisz już zapłacić. Darmowa wtyczka może być wystarczającą dla początkujących użytkowników. Warto jednak zainwestować w narzędzia wyższej jakości, jeśli chcesz rozwijać swoją stronę e-commerce.

Integracja bramek płatności online

Integracja dodatkowych metod płatności. Bramki płatności WooCommerce.

Integracja metod płatności to niewątpliwie kluczowe zagadnienie związane z prowadzeniem sklepu online. Z badań wynika, że klienci zwracają dużą uwagę na różnorodność dostępnych metod płatności i chętniej dokonują zakupu w tych sklepach gdzie jest ich więcej. Wtyczka WooCommerce w ramach podstawowych ustawień, oferuje: przelew bankowy, płatność czekiem, płatność za pobraniem czy PayPal. Jeśli jednak chcesz rozbudować opcje płatności o szybki przelew internetowy czy płatność blik to konieczne będzie skorzystanie z dodatkowych wtyczek obsługujących te bramki płatności. Klienci chętnie korzystają z szybkich i bezpiecznych płatności internetowych i mobilnych, warto zatem dodać takie płatności do sklepu online. Trzeba jednak pamiętać, że wiąże się to z dodatkowymi kosztami w postaci zakupu dedykowanej wtyczki oraz prowizji od sprzedaży (jej wysokość i sposób naliczania jest zależny od konkretnego dostawcy). Do popularnych bramek płatności należą:

Bramka PayU

Najczęściej wybierana metod płatności w sklepach internetowych w Polsce. Integracja bramki z większościom banków, obsług szybkich płatności online, BLIK, karty kredytowe i płatności ratalne. Szybka i prosta integracja ze sklepem online.

Bramka Przelewy24

Jedna z najpopularniejszych bramek płatności w Polsce. Obsługująca przelewy internetowe z opcja przekierowani an astronę jednego i kilkudziesięciu banków oraz szybkie płatności online m.in. płatności mobilne oraz BLIK.

Bramka Tpay

Szeroki wachlarz obsługiwanych metod płatności. Płatności karta kredytową, BLIK, szybkie płatności online, PayPal. Gwarancja bezpieczeństwa transakcji. Zapewnia najwyższe standardy bezpieczeństwa potwierdzone uznanymi certyfikatami.

Bramka Blue Media

Operator płatnosci online zapewnia bezpieczeństwo i szybkość transakcji. Obsługuje wszystkie popularne metody płatności: przelew internetowy, BLIK, płatności ratalne, one cklick, pay by link, płatności cykliczne.

Bramka Paynow

Bramka płatności oferowana przez mBank. Warunkiem koniecznym jest posiadanie konta firmowego w mBanku. Dzięki temu płatności wpływają bezpośrednio na Twoje konto firmowe. Ciekawe rozwiazanie, które zyskuje coraz większe zainteresowanie na rynku e-commerce.

Sposoby dostawy WooCommerce. Motody dostawy, które otrzymasz w standardzie.

Każdy kto zajmuje się sprzedażą w internecie szybko zrozumie, że niedroga i sprawna wysyłka stanowi podstawę działania każdego sklepu internetowego. WooCommerce w swoich standardowych ustawieniach oferuje podstawowe metody wysyłki takie jak płaska stawka, odbiór osobisty i darmowa wysyłka. Zawsze to coś, jednak szybko okaże sie że to zbyt mało, aby spełni twoje oczekiwania.

Płaska stawka.

Jeśli chcesz wysyłać towary kurierem to właśnie z tej metody powinieneś skorzystać. Nazwę możesz zmienić dowolnie na taką jaką ma widzieć klient. Oczywiście możesz ustawić koszt wysyłki i określić dla jakiej klasy wysyłkowej ma on obowiazywać. Jest to dobre narzędzie do różnicowania cen wysyłki za pomocą klas. Koszty wysyłki dla każdej klasy będą sumowane czyli klient będzie widział tylko koszt z najdroższej klasy wysyłkowej.

Darmowa dostawa.

Opcja dostawy często stosowana przy dużych zamówieniach. Jej celem jest zachęta do złożenia zamówienia za określoną kwotę powyżej której to dostawca pokrywa koszty transportu. Wtyczka WooCommerce pozwala na dowolne ustawienie tytułu takiej dostawy oraz określenie progu cenowego powyżej jakiego darmowa dostawa obowiązuje.

Odbiór osobisty.

To metoda oferowana przez sprzedawców posiadających sklep stacjonarny lub punkt odbioru. Podobnie jak w przypadku poprzednich metod możesz tu ustalić dowolnie tytuł, status podatku oraz koszt. Najczęściej jednak sprzedający oferują odbiór osobisty jako darmowa dostawę.

Wraz z rozwojem twoje sklepu online ukarze się, że potrzebujesz dodatkowych rozwiązań pozwalających na warunkowanie kosztów dostawy od regionu , wagi lub gabarytów. Potrzebne Ci będą dodatkowe wtyczki, które pozwalają na wprowadzenie większej elastyczności metod dostawy. Możesz także zintegrować swój sklep z konkretnym przewoźnikiem co pozwoli Ci nadawać paczki i generować listy przewozowe bezpośrednio z panelu administracyjnego. Możliwości dodatkowych wtyczek WooCommerce są wręcz nieograniczone.

Integracja metod dostawy

Jak założyć sklep WooCommerce? Co potrzebujesz do rozpoczęcia sprzedaży online.

Jeśli żelazne atuty przekonały Cię, że WooCommerce jest dobrym rozwiązaniem dla twojego sklepu internetowego – a zdecydowanie jest, to zapewne zastanawiasz się co jest niezbędne do założenia sklepu WooCommerce. Tak na prawdę potrzebujesz: domenę, hosting i certyfikat SSL.

Domena.

Adres pod jakim będzie „istnieć” twój sklep internetowy. Wybór zależy od twoich upodobań i dostępności oraz ceny. Warto jednak zwrócić uwagę na rozszerzenie domeny. Jeśli planujesz działać tylko na rynku polskim to postaw na domenę z rozszerzeniem „.pl”, jeśli jednak planujesz sprzedaż także poza krajem – to lepszym rozwiązaniem jest „.com”.

Hosting.

Miejsce na serwerze, gdzie będzie przechowywana zawartości twojego sklepu. Odpowiedni wybór hostingu ma kluczowe znaczenie dla szybkości działania twojego sklepu internetowego. Podstawowym kryterium wyboru jest tu przeważnie cena. W zależności od wybranego dostawcy ceny wahają się od kilkudziesięciu do kilkuset zł rocznie. Z uwagi na szybkość działania warto tu postawić jednak na mniejszych dostawców.

Certyfikat SSL.

Bezpieczeństwo. Certyfikat SSL jest niezbędny dla ochrony twojego sklepu przed potencjalnymi atakami hakerskimi oraz zabezpiecza przesyłu danych. To bardzo istotne nie tylko ze względu na zabezpieczenia danych klientów ale także płatności online.

Jeśli masz już domenę, hosting i certyfikat SSL to pozostało zainstalować WordPressa, potem dodać wtyczkę WooCommerce i zająć się ustawieniami sklepu. Jeśli jednak nie chcesz jednak nie chcesz inwestować swojego czasu w naukę WordPressa to warto powierzyć założenie sklepu internetowego profesjonalnej agencji interaktywnej. Dzięki temu Ty będziesz mógł poświecić swój czas na rozwój biznesu, a fachowcy doradzą Ci najlepsze rozwiązania i zaprojektują sklep internetowy na miarę twoich potrzeb.

Wybór motywu WooCommerce to nie lada wyzwanie.

WooCommerce Themes. Wybór motywu dla sklepu online.

Wybór motywu sklepu WooCommerce to kluczowe zagadnienie. Od niego zależy jak Twój sklep będzie wyglądał dla odwiedzających i czy będzie przyciągał ich uwagę. Jest w czym wybierać, gdyż istnieje wiele różnych motywów do wyboru, zarówno wsród WordPress Theme Directory, jak i od niezależnych twórców. Niektóre motywy są bezpłatne, lecz zdecydowana większość to juz opcje za które musisz zapłacić.

Podczas, gdy znalezienie świetnego motywu za darmo może brzmieć fantastycznie, jednak decydując się na darmowy motyw musisz zwrócić uwagę na kilka rzeczy. Po pierwsze, skoro motyw jest darmowy to zapewne korzysta z niego wiele różnych stron internetowych. Poza tym wiele darmowych motywów ma ograniczone możliwości i funkcjonalność, nie są często aktualizowane i nie mają wsparcia technicznego. Co może stanowić poważny problem. Z drugiej strony, motywy klasy Premium są bardziej unikalne i można je dostosować do własnych potrzeb. Dodatkowo są częściej aktualizowane i zapewniają wsparcie techniczne w razie problemów. Jeśli zaczynasz dopiero swoja przygodę ze sklepem internetowym to zapewne darmowy motyw będzie wystarczający. Jeśli jednak szukasz motywu dla dużej, rozwijającej się firmy o ustalonej pozycji to zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie motyw klasy premium.

Poniżej prezentujemy tylko wybrane WooCommerce Themes, które według nas zasługują na wyróżnienie.

Astra Theme

Astra jest darmowym tematem WordPressa z pełnym wsparciem WooCommerce i elastycznymi opcjami dostosowywania. Zawiera nowoczesny układ strony głównej z elastycznymi sposobami dostosowywania widgetów.
Obsługuje wszystkie popularne wtyczki kreatorów stron, umożliwiając tworzenie własnych układów stron WordPressa. Konfiguracja tematu jest dość prosta i przyjazna dla początkujących.
Najlepsze w Astra jest to, że zawiera dziesiątki gotowych szablonów, od których można zacząć.

Extra by ElegantThemes

Extra to nowy temat Elegant Themes, który daje Ci elastyczność w tworzeniu różnorodnych kategorii, stron głównych i treści opartych na historii. Zasilany przez popularny Divi Builder. Extra możesz użyć do stworzenia pięknych układów sklepów.
Współpracuje on bezproblemowo z WooCommerce. Divi jest jednym z najpopularniejszych kreatorów stron WordPressa na rynku. Pozwala na tworzenie własnych układów graficznych z wizualnym interfejsem „przeciągnij i upuść”, dzięki czemu możesz tworzyć własne projekty stron internetowych bez konieczności pisania kodu.

Shoppe

Shoppe to łatwo konfigurowalny temat WooCommerce dla sklepów internetowych i stron internetowych. Dedykowany szczególnie modzie i stylowi życia. Posiada wydajne, szybkie wyszukiwanie produktów, ajaxowy koszyk na zakupy, listę życzeń, lightbox, powiększanie obrazu produktu i wiele więcej.
Zawiera mnóstwo opcji układu i stylizacji, które są dość łatwe w użyciu. W zestawie znajduje się również kreator stron typu „przeciągnij i upuść”, który pozwala na tworzenie własnych układów graficznych.

Løge

Løge to elegancki motyw przewodni WooCommerce z nowoczesnym designem i wydajnymi funkcjami e-commerce. Oferuje różne układy frontów sklepów, regulowane kolumny produktów i filtry produktów.
Jego piękna typografia i schematy kolorystyczne sprawiają, że Twoje produkty stają się popularne. Możesz również tworzyć własne schematy kolorystyczne poprzez zmianę kolorów motywu. Wszystkie opcje są dość łatwe do zarządzania w narzędziu do personalizacji motywów na żywo.

Ultra

Ultra to uniwersalny motyw WordPressa z super elastycznymi opcjami i wspaniałymi wzorami. Zawiera kilka gotowych stron internetowych, które można zainstalować za pomocą jednego kliknięcia, w tym stronę e-commerce.
Wystarczy, że zastąpisz treść swoją własną. Posiada również kreator stron typu „przeciągnij i upuść”, który pozwala na łatwe tworzenie własnych układów graficznych. Zawiera on takie funkcje jak tabele cen, wiele stylów nagłówków, formularz kontaktowy, galerie zdjęć i wiele innych.

Zacznij przygodę z WooCommerce i skorzystaj z naszej oferty na instalacje i konfiguracje sklepu internetowego.

WooCommerce to niewątpliwie dobry wybór na stworzenie sklepu internetowego. Zarówno obsługa WordPressa jak i samej wtyczki WooCommerce jest przyjazna dla użytkownika, a sklep zbudowany w ten sposób zawiera wszystko co potrzeba do rozpoczęcia działalności w sieci. 

Porozmawiajmy o szczegółach Twojego projektu

Porozmawiajmy o szczegółach Twojego projektu

Spis treści

Comments are closed.

Scroll to Top

Formularz ofertowy

Już tylko kilka prostych odpowiedzi dzieli Cię od otrzymania oferty.

Czego dotyczyć ma zlecenie?