Co to jest agencja interaktywna i czym się zajmuje?

Działamy sobie.
To firma oferująca usługi z szeroko rozumianego rynku IT, w tym głównie tworzenie stron internetowych i ich późniejsza obsługa. Tak brzmiałaby najprostsza odpowiedź dla kogoś, kto pierwszy raz styka się z tym pojęciem. Naszym zdaniem jednak, definicja agencji interaktywnej nie jest jednoznaczna i ulega ciągłe ewolucji. Internet coraz zuchwalej pochłania, do niedawna jeszcze uważane za najskuteczniejsze formy reklamy. Nie tylko prasa, ale nawet radio i telewizja traci na znaczeniu. Panujące trendy nie pozostawiają wątpliwości. Proces ten wydaje się być nie do powstrzymania. Zmiany te kształtowały się równolegle do upowszechniania się dostępu do sieci. Ostatnie dekady to dynamiczny wzrost aktywnych użytkowników szerokopasmowego internetu. A ostatnio coraz powszechniejszy staje się internet mobilny. W takim otoczeniu rynek agencji interaktywnych ma się świetnie i stale rośnie na sile. Najbliższa przyszłość wygląda jeszcze ciekawiej. Na naszych oczach wdrażana jest technologia 5G, nazywana przez wielu przełomową. Rozwijany jest internet rzeczy (IoT), coraz śmielej mówi się o sztucznej inteligencji (AI). W przestrzeń kosmiczną regularnie wysyłane są satelity telekomunikacyjne m.in. StarLink mające umożliwić dostęp do szybkiego internetu z praktycznie każdego miejsca na ziemi. Rewolucja trwa więc w najlepsze. Można by się zapytać co to ma wspólnego z agencją interaktywną? Czy nie odlecieliśmy w kosmos? Nie. Oczywistym jest, że w tak zarysowanym otoczeniu, strony internetowe będą tylko zyskiwać. Ich bezpośredni wpływ na kształt i funkcjonowanie całych przedsiębiorstw.

Spis treści:

Czym zajmuje się agencja interaktywna?

Ogólnie rzecz ujmując, marketingiem internetowym. Realizowanym głównie poprzez oferowanie usług tworzenia stron www, sklepów internetowych, pozycjonowania oraz dodatkowych prac z sektora IT. Celem takiego działania jest promocja firmy w sieci. Zwiększenie jej rozpoznawalności, przywiązanie do marki, sprzedaż. To co konkretnie wchodzi w skład takiej oferty również zmienia się w czasie. Bo technologia nie stoi w miejscu. To co sprawdzało się kilka lat temu, dzisiaj może być już oficjalnie nie wspierane przez nowoczesne systemy i rozwiązania IT. NAjlepszym przykładem jest tu chociażby technologia Flash. Tak chętnie używana do tworzenia stron i aplikacji internetowych. Dziś nie obsługiwana już przez wszystkie aktualne przeglądarki www.

Jakie usługi oferuje agencja interaktywna?

Usługi szeroko powiązane z tworzeniem stron www i marketingiem internetowym. Wiele z tych firm specjalizuje się w konkretnych rozwiązaniach IT. Agencja interaktywna Kraków oferuje najwyższej jakości strony WordPress i sklepy WooCommerce oraz Shoper. Inni proponują alternatywne systemy zarządzania treścią, np. TYPO3 i Magento. Dobrze jest więc pochylić się nad szczegółami oferty i dobrać firmę pod dokładnie nasze wymagania. Ważne bowiem abyś odnalazł to czego szukasz.
Agencja interaktywna full-service.
Specjalizacja nie jest zła. Jednak kluczem może być kompletna usługa.

Gdy jako klient przychodzisz do agencji full-service, wiesz, że zostanie obsłużony od A do Z. Firma ta zarówno zaprojektuje dla Ciebie piękny layout, przemyśli i napisze angażujące treści, zainstaluje CMS. A to nie koniec.

Bo co Ci po stronie na którą nikt nie zagląda?
Full-service znaczy, że wiedzą co to SEO i potrafią w pozycjonowanie. Coś co ciągle jest głęboko niedoceniane, a uważane za aktualnie, najefektywniejszy sposób marketingu online.

Szukając wspólnego mianownika dla wszystkich, agencja interaktywna, z pewnością wskazać można tworzenie stron internetowych. Niezależnie czy jest to tylko Landing Page czy też rozbudowany portal internetowy. Samo jednak „tworzenie” jest bardzo pojemnym pojęciem. Pod tym hasłem kryje się wiele. Bo dobra strona www to projekt, treści i technologia.

Tworzenie sklepów internetowych

Różnego rodzaju platformy e-commerce. U nas znajdziesz rozwiązania WooCommerce i Shoper. Taki wybór pokrywa potrzeby większości klientów którzy pytają nas o sklep internetowy.

Pozycjonowanie stron i marketing internetowy

Zapewne obiły Ci się już o uszy te terminy. Jeśli dopiero planujesz swoją stronę, to zacznij od strategii SEO. Przyspieszy to i znacznie ułatwi pozycjonowanie na wybrane słowa kluczowe. A zanim na stronie pojawi się ruch z organicznych wyników Google, możesz sięgnąć po Google Ads. To najszybszy sposób pozyskania użytkownikaw. Dodatkowo reklamę możesz skonfigurować tak, że wyświetlać się ona będzie jedynie wybranej grupie odbiorców. To znaczna oszczędność i świetna optymalizacja.
Działamy sobie.

Agencja interaktywna a agencja reklamowa.

Coraz większa część budżetów marketingowych, przeznaczana jest na reklamę w internecie. Można by więc powiedzieć, że agencja interaktywna to odzwierciedlenie agencji reklamowej w realiach internetu. O ile ogólne założenia wydają się być zbieżne, o tyle narzędzia służące realizacji tych celi są diametralnie różne. Reklama tradycyjna ciągle opiera się o materiały analogowe. W tym billboardy, ulotki, plakaty. Droższe kampanie realizowane są dodatkowo przez stopy telewizyjne i reklamy radiowe. Najsłabiej się tym na prasa drukowana, jednak wciąż jest używana do prowadzenia kampanii off-line.

Agencja interaktywna a software house.

Nie każda agencja.

Dla kogo agencja interaktywna?

Dzisiejszy świat reklamy staje się coraz bardziej cyfrowy. Wydarzenia ostatnich miesięcy, jednoznacznie potwierdzają ten trend. Coraz więcej firm decyduje się w pełni „zdigitalizować” i przenieść się do internetu.

Podobne tematy.

Projektujemy strony internetowe dla firm, które przede wszystkim są nowoczesne oraz responsywne.

Zajmiemy się pozycjonowaniem oraz marketingiem internetowym twojej witryny.

Tworzymy sklepy internetowe bezpieczne i nowoczesne, które docenią Twoi klienci.

Przewiń do góry