Ile kosztuje strona internetowa? Strona internetowa cena w 2021.

Zadane tak pytanie, to oczywista wątpliwość dla każdego, kto rozważa założenie własnej strony internetowej. I nie ma w tym nic dziwnego. To naturalne, że planując działania firmy w internecie, chcesz wiedzieć, ile to będzie kosztować. Niezależnie czy dotyczy to prostej strony wizytówki, czy rozbudowanej platformy handlowej. Wiemy jednak, że w ostatnich latach narodziło się wiele mitów dotyczących cen stron internetowych. Wiele z nich ma się nijak do rzeczywistości. Wprowadzają niepotrzebny chaos, kształtując nierealne oczekiwania wobec profesjonalnych agencji interaktywnych. Opinia dotycząca cen stron www zaczęła kształtować się na podstawie coraz popularniejszych szablonów. I od razu zaznaczamy — w ich stosowaniu nie ma nic złego. Piszemy z resztą o tym poniżej. Jednak wiele ludzi spodziewa się, że zakup gotowego wzoru to całkowity wydatek, który poniesie w związku z tworzeniem strony www. Tak jednak nie jest. Co również, szczegółowo omawiamy poniżej. Zanim jednak przejdziesz do dalszej lektury, podkreślić musimy jedno. Wycena każdego projektu musi być indywidualna. Wszystkie podane w artykule ceny są jedynie orientacyjne. Służyć mają one głównie tym, którzy szukają punktu odniesienia. Jeśli chcesz wiedzieć, ile dokładnie kosztuje strona internetowa w Twoim, indywidualnym przypadku — napisz do nas.

Strona internetowa cena. Co wpływa na jej wysokość?

Koszt strony www składa się wiele różnych czynników. Uzależnionych od rodzaju, skomplikowania i złożoności projektu. Użytej technologie (im bardziej uniwersalne, tym prostsze w implementacji) i unikalności rozwiązań. Każde wyjście poza ogólnie panujące, technologiczne standardy wiąże się z dodatkowym projektowanie, programowaniem i testowaniem. Niekiedy prosta, dodatkowa funkcjonalność może znacząco zwiększyć ilość wysiłku potrzebnego do jej realizacji. Ostateczny efekt to praca wielu ludzi, suma ich talentu i czasu, który muszą w to zaangażować.

Poznaj nasze realizacje

Od czego zależy to, ile kosztuje strona internetowa?

Nie jest łatwo w kilku słowach przekazać złożoność całego procesu tworzenia strony. Każdy projekt jest inny. Pracy na różnych etapach ich realizacji bywa mniej lub więc. W zależności od rodzaju i celu strony. Bo gdy agencja interaktywna tworzy duży serwis www lub portal internetowy to angażuje inne zasoby niż w przypadku Landing Page czy prostej strony www. Zarówno pod względem ilości, jak i rodzaju prac. A co gdybyśmy jednak pokusili się o znalezienie wspólnych mianowników tworzących ogólny koszt strony internetowej? Jakie części wyodrębniłby taki podział? Oto jak przybiega, główna oś realizacji strony www:

Projektowanie strony internetowej

Projekt strony internetowej to nie tylko wygląd. Uwzględnia on szereg czynników wpływających na ostateczny odbiór serwisu, a co za tym idzie Twojej firmy. To również sposób interakcji z witryną. Intuicyjność nawigacji. Przystępność treści. Zrozumienie do kogo kierowany jest przekaz i formułowanie go pod konkretnego odbiorcę. UX design dbający o doświadczenia użytkownika. UI design realizujący założenia estetyczne, ale i funkcjonalne. To podstawowe cechy dobrze zaprojektowanej strony. W przypadku gdy zdecydujesz się na skorzystanie z gotowego szablonu, pamiętaj, że tu również nie obejdzie się bez pracy specjalistów. Bierz pod uwagę czas poświęcony na dopasowanie gotowego wzoru do realiów Twojego biznesu.

Front-end

Tzw. pocięcie projektu. Czyli wdrożenie wcześniej przygotowanej grafiki, layoutu strony na technologie uruchamiane w przeglądarce (HTML5, CSS3, JavaScript). W wyniku czego powstaje statyczna strona www. Na tym etapie dbamy o zgodność z wszystkimi wersjami i rodzajami przeglądarek. Opracowujemy widoki responsywne (RWD), na telefony i tablety. W niektórych przypadkach (mobile first) stawiamy w pierwszej kolejności na widok smartphone, w drugiej na pozostałe urządzenia.

Back-end

Na tym etapie „podpinany statyczną stronę” do systemu zarządzania treścią (CMS). Ogólnie mówiąc, przygotowujemy wszystko, co wiąże się z uruchamianiem skryptów na serwerze (PHP, Ruby on Rails oraz Node.js). W przypadku nieskomplikowanych stron zaczynamy od instalacji CMS (WordPress lub TYPO3). Gdy mamy do czynienia oprogramowaniem dedykowanym, aplikacją internetową pisaną na zamówienie pracy jest znacznie więcej. Chcąc wchodzić w detale, musielibyśmy opisać konkretne przypadki wdrożeń. Jeśli jesteś zainteresowany, ile kosztuje aplikacja internetowa — napisz, a przygotujemy dla Ciebie szczegółową wycenę.

Ile kosztuje strona www? Wszystko zależy to od Twoich potrzeb.

Rozjaśniamy sytuację z cenami stron internetowych.

Nie każda strona internetowa jest taka sama. Błędem jest wrzucanie wszystkich jej rodzajów do jednego worka. Różnice są ogromne. Dlatego oferujemy różne rozwiązania, zarówno pod względem ceny, jak i zaawansowania. Takie zróżnicowanie pozwala idealnie wpisać się w oczekiwania każdego klienta. Gdy sprzedajesz kilka produktów, skupiając się na perfekcji rzemiosła, Twój sklep internetowy będzie diametralnie różny od platformy e-commerce dla hurtowni detalicznej, czy księgarni. Jeśli twoim założeniem jest działalność lokalna, nie potrzebujesz skupiać się na dotarciu do szerszego grona odbiorców. Jeśli Twój produkt jest globalny, oczywistym staje się dodatkowa wersja językowa. Wielkość, rodzaj oferty, klient, do którego adresujesz produkt, obszar działań. To wszystko ma znaczenie. A dobór odpowiednich technologi ma na to kluczowy wpływ. Dobra agencja interaktywna uwzględnia te czynniki. Zarówno na poziomie ogólnym, jak i detali.

Cennik stron internetowych 2020.

Umieszczone zakresy cen służyć mają jako punkt odniesienia. Głównie dla tych, którzy po raz pierwszy podchodzą do tworzenia strony www. Jest on również przydatny dla osób, które porównują oferty, chcąc wybrać najlepszą agencję interaktywną. Odpowiedź na pytanie strona internetowa cena znajdziesz poniżej.

Ceny stron WordPress:

Ceny stron TYPO3:

Cena strony statycznej bez CMS

Tu nie ma za bardzo, nad czym się rozpisywać. Strona statyczna nie daje Ci żadnej możliwości edycji. Gorąco odradzamy to rozwiązanie. Nie ma racjonalnych argumentów stojących za stroną bez CMS. Jeśli więc nie jesteś programistą znającym doskonale HTML i CSS, strona statyczna nie jest dla Ciebie.

Ile kosztuje strona internetowa z marketingiem internetowym?

Ile właście muszę wydać na dobrą stronę www?

Na dzisiejszym, konkurencyjny rynku strony www, marketing internetowy zyskuje na znaczeniu. Ma on niekiedy krytyczny wpływ na sukces całego biznesu. Już nie wystarcza, że Twoja strona jest po prostu dobra, a produkt wysokiej jakości. Aby przebić się ze swoją ofertą, musisz podjąć aktywne działania promocyjne. Marketing online składają się z opracowania strategii, poprawy SEO, aktywnego pozycjonowania, i efektywnych kampanii reklamowych (PPC). Cel jest różny, ale z reguły chodzi o zwiększenie odwiedzin w serwisie. Ważne jest nie tylko ile, ale kto odwiedza twój adres URL. Czy trafiający tam ruch generuje konwersje, angażuje, prowadzi do sprzedaży? Marketing internetowy musi brać pod uwagę zmieniające się trendy (sprawdź Google Trends) i nawyki konsumenckie. Wiedząc, czego poszukują twoi odbiorcy, możesz sformować przekaz dokładnie pod ich oczekiwania.

Pozycjonowanie strony.

Cena pozycjonowanie uzależniona jest od takich czynników jak: rodzaj i jakość strony internetowej (SEO), konkurencyjność branży, ilość i popularność słów kluczowych, zasięg (pozycjonowanie regionalne), i wiele innych. Nie jest jednak prawdą, że każde pozycjonowanie musi być drogie. Oczywiście większy budżet daje więcej możliwości. To ile czasu specjalista SEO może poświęcić na Twoją stronę, bezpośrednio przekłada się na widoczność w Google. Ceny dobrego pozycjonowania mogą zaczynać się już od 800zł w przypadku mniejszych stron i racjonalnych oczekiwać. Gdy chcesz wejść do TOP10 Google, ze swoim dużym sklepem w popularnej branży, koszt pozycjonowania może sięgać kilka tysięcy zł, i więcej.

Content marketing.

W skrócie Content Marketing (marketing treści) to tworzenie treści skierowanych do konkretnej grupy docelowej. Nie łatwo zbudować wizerunek ekspert w swojej branży. A powinno to być jednym z głównych celi marketingu internetowego. Treści stawiające na jakość, przynoszące realną wartość odbiorcy. Wyczerpująca zagadnienie, odpowiadająca na pytanie czytelnika, budująca zaufanie, poszerzająca wiedzę. Dobrym przykładem może być firmowy blog. Informacje tam przekazywane, ich jakość i regularność. To sposób na zbudowanie i utrzymanie zaangażowanej grupy odbiorców Twoich usług. Koszt content marketingu ustalany jest indywidualnie, podobnie jak w przypadku pozycjonowania stron uzależniony jest on od wielu czynników.

Copywriting.

Pisanie artykułów na bloga czy wypełnianie treścią podstron. Dobry tekst jest lekki w odbiorze i angażujący jednocześnie. Przekazuje istotne treści, ale nie nudzi. I tutaj panuje duże zróżnicowanie. Wynika to z jakości tekstu (zdolności autora) oraz jego wartości merytorycznej. Inaczej pisze się tekst ogólny, o zagadnieniach życia codziennego. Nie wgryzający się w szczegóły zagadnienia. Inaczej gdy copywriter musi opracować artykuł specjalistyczny, techniczny. Przed taką pracą, należy poznać i zrozumieć często całkowicie nam obcą branżę. Zrobić dogłębny research. To ciężkie i czasochłonne zadanie. Jednak późniejsza wartość takiego tekstu jest doceniana przez czytelników. Bo gdy wchodzisz na specjalistyczną stronę, spodziewasz się merytorycznej wiedzy, wyczerpującej zagadnienia. Proste treści „presell” to wydatek nawet od 50zł za 1000 znaków. Nie mają jednak one dużej wartości merytorycznej. Bywają jednak przydatne do promowania strony w innych miejscach w sieci.

Social media.

Prowadzenie firmowych profili na mediach społecznościowych jest już standardem. To ważny element marketingu internetowego. Szczególnie gdy chcesz trafić do szerokiej grupy odbiorców. Facebook, Twitter, Instagram a ostatnio TicTok to świetne platformy ułatwiające dotarcie do nieosiągalnych inaczej ilości osób. Koszt obsługi profilu na Facebook to od. 200zł miesięcznie. I uzależniony jest od zakresu prac.

Ile wynosi koszt utrzymania strony internetowej?

Utrzymanie poprawnie działającej strony www to również koszty stałe. Czyli ile kosztuje strona internetowa, gdy zdecydujesz się powierzyć nam stałą opiekę IT. Zadbać musimy o nieprzerwane i bezpieczne funkcjonowanie całego serwisu. A gdy w grę wchodzi utrzymanie dużego sklepu internetowego lub serwisu www, jak np. portal internetowy, wydatki związane z utrzymaniem infrastruktury mogę być spore. Duże sumy wiążą się z nadzorem i modernizacją nad dużymi portalami czy sklepami internetowymi. Małe strony muszą zadbać jedynie o dobry hosting i regularne aktualizacje systemu CMS.

Hosting strony www.

W zależności od ilości odwiedzin, transferu danych, pojemności dysków serwera. Parametrów jest więcej. Zasada jest jednak. Im serwer obsłużyć musi większy ruch, tym jego cena rośnie. Cena podstawowego hosting strony WordPress zaczyna się już od 50zł/rok. Utrzymanie potężnego portalu to koszty nierzadko sięgające powyżej kilkuset złotych miesięcznie.

Domena.

Domena z rynku pierwotnego, czyli taka niezarejestrowana wcześniej przez nikogo to roczny koszt ok 100zł za adres z końcówką .PL. Gorzej, gdy na oku mamy domenę już zarejestrowaną. To tzw. rynek wtórny domen. Gdy pod naszym upragnionym adresem www funkcjonuje już jakaś strona, musimy się liczyć z tym, że jej dotychczasowy właściciel nie będzie chętny na jej odsprzedaż. Sprawa jest skrajnie indywidualna. Wszystko zależy od kwoty, jaką zaproponujesz. Z doświadczenia jednak wiemy, że ludzie są zawsze otwarci na propozycje i negocjację. Napisz więc do administratora z zapytaniem ofertowym i uzbrój się w cierpliwość. Powodzenia.

Certyfikat SSL.

Standard bezpieczeństwa komunikacji strony. Najczęściej dodawany „gratis” przy zakupie hostingu. W zależności jednak od jego rodzaju może kosztować od kilku do kilkuset złotych.

Opłaty licencyjne.

Nie każdy program jest na otwartej, darmowej licencji. Nie każde zdjęcie pochodzi z unsplash.com. Jeśli chcesz umieścić na swojej stronie rozwiązanie firm trzecich, musisz liczyć się z dodatkową opłatą. Prostym przykładem może być system komentarzy Disqus. Jego wersja pozbawiona reklam to wydatek od 30-40zł miesięcznie. Stała opłata licencyjna może również obowiązywać użyte fonty, zdjęcia, filmy. Można by mnożyć przykłady. Jednak w większości przypadków porzuca się tego typu rozwiązania, na rzecz bezpłatnych alternatyw. Standardowa strona firmowa, zwykle nie ponoszą żadnych opłat licencyjnych.

Ile kosztuje sklep internetowy?

Dobierz platformę e-commerce do swoich potrzeb.

Każdy, kto planuje przygodę z handlem e-commerce, znajdzie u nas coś dla siebie. Oferujemy równie tanie sklepy internetowe typu marketplace — shoper. Inaczej nazywane jako „sklep abonamentowy”. To najtańsze i najszybsze rozwiązanie na start. Gdy dopiero rozpoczynasz przygodę z handlem w sieci i nie chcesz inwestować dużych kwot na start. Drugi rodzaj, skierowany jest do wszystkich ceniących sobie indywidualność. Chcących mieć własny sklep, na własnych zasadach. A do tego lubią prostotę i uniwersalność. W takich przypadku proponujemy zainteresować się platformą WooCommerce, tzw. Sklep WordPress. To dodatkowe rozszerzenie, sprawia, że strona www zamienia się w pełnoprawny sklep internetowy. Szereg dodatkowych integracji, popularne systemy płatności, różne metody wysyłki. Czyli wszystko to, co niezbędne do prowadzenia nawet dużego handlu online. Jeśli to za mało, sięgnij po lidera e-commerce. Mowa tu o systemie Magento. Platformę tą docenią zaawansowani użytkownicy. Ci, dla których kluczem są detale w zarządzaniu całym procesem sprzedaży. Integracje z programami CRM, zaawansowana księgowość, wydajność i skalowalność.

Cennik sklepów internetowych w 2020.

Ceny sklepów internetowych uzależnione są od platformy e-commerce oraz stopnia ich zaawansowania. Nie bez znaczenia jest również sama ilość produktów. Podział na kategorie i stopień złożoności opisów. Ilość różnych parametrów, które chcesz wprowadzić do systemu. Możliwość ich Katalogowana, filtrowania i porównywania.

Ceny sklepów WooCommerce:

Ceny sklepów Magento:

Ceny sklepów Shoper:

Pamiętaj, że podane wyżej kwoty są orientacyjne. Każda realizacja jest inna. Napisz do nas, a w szczegółach przedstawimy Ci ile kosztuje sklep internetowy.

Ile kosztuje szablon strony internetowej?

Wybór odpowiedniego szablonu nie jest w cale łatwy.

Szablon strony internetowej to rodzaj gotowego projektu graficznego, kodu HTML, lub nawet całej, gotowej strony WordPress. Spośród tysiąca prezentowanych projektów, wybrać możesz ten, który odpowiada Ci najbardziej. Rozwiązanie to zyskuje sobie coraz większą popularność. Nic dziwnego, gdy profesjonalnie wyglądającą stronę możesz mieć już za kilkaset złotych. Problem, jak zawsze tkwi w szczegółach. Minusem takiego rozwiązania jest duża ogólność, która może nie odpowiadać strukturze Twojej strony. Pomimo dużego wyboru, ciężko znaleźć coś, co w całości spełni Twoje oczekiwania. Wygląd, layout, zastosowana technologia to tylko niektóre z nich. Dobrze mieć kogoś z kim skonsultujesz swój wybór. Kogoś, kto pomoże Ci wdrożyć zakupiony szablon.

Ceny szablonów stron internetowych.

W sieci mamy kilka najpopularniejszych platform marketplace z dostępnymi szablonami. Dostępne są zarówno same projekty graficzne, statyczne strony HTML5 i CSS3, jak i całe strony WordPress i sklepy WooCommerce.

Szablon graficzny .PSD, Sketch, Figma:

Szablon HTML:

Szablon WordPress:

Szablon strony nigdy w 100% nie jest dopasowany do tego, co chcesz pokazać na swojej stronie. Prawie zawsze potrzebne są jakieś modyfikacje. Niekiedy tylko drobne. Bywa, że całkiem spore. To sprawa indywidualna i nie ma tu dwóch takich samych przypadków. Z reguły więc zmiany te rozliczane są po stawkach godzinowych. Pracy specjalisty w agencji interaktywnej zaczyna się od ok. 100zł za godzinę.

Ile kosztuje aplikacja internetowa?

Aplikacja webowa to program uruchamiany na serwerze, komunikujący się z użytkownikiem za pomocą przeglądarki internetowej. Prawie zawsze do jej działania wymagany jest stały dostęp do internetu. Aplikacja taka może spełniać różne funkcje. Z popularnych kategorii możemy wymienić: systemy rezerwacyjne (np. hotele, restauracje), kalkulatori konfigurator, aplikacje transakcyjne (do przetwarzania płatności) czy systemy CRM i ERP.

Jaka jest cena takich programów? Nie pokusimy się o jednoznaczną odpowiedź. Zróżnicowanie rodzajów i przeznaczenie aplikacji webowych jest ogromne. Jednoznaczna odpowiedź byłaby błędnie sugerująca.

Platformy e-commerce typu open source. Całkowita władza nad sklepem.

Kompletna oferta oparta o najlepsze, dostępne platformy e-commerce.

Porozmawiajmy o szczegółach Twojego projektu

Porozmawiajmy o szczegółach Twojego projektu

Spis treści

Oceń artykuł:
[ocen: 24 średnia: 3.8]

Comments are closed.

Scroll to Top

Formularz ofertowy

Już tylko kilka prostych odpowiedzi dzieli Cię od otrzymania oferty.

Czego dotyczyć ma zlecenie?