Jak stworzyć wielojęzyczny sklep internetowy WooCommerce?

wielojęzyczny sklep internetowy
Wielojęzyczny sklep internetowy to sposób na zwiększenie sprzedaży.

Jak wiesz, ludzie na całym świecie posługują się różnymi językami, aby się z sobą komunikować. Podobnie jest z twoim sklepem internetowym. Jeśli chcesz, aby był dostępny dla ludzi w różnych krajach warto, aby mogli dokonywać zakupów w swoim rodzimym języku. Zatem stwórz wielojęzyczny sklep internetowy. Dzięki temu twój sklep WooCommerce stanie się dostępny dla szerszego grona klientów.

Spis treści:

Powody, dla których warto stworzyć wielojęzyczny sklep online.

Umożliwienie zakupów w wielu językach zwiekszy możliwości twojego sklepu online i otworzy go na nowych klientów z zagranicy. Wielojęzyczny sklep internetowy posiada szereg zalet:

  • Lepsza pozycja SEO.
  • Wzrost liczby odbiorców w Twoim sklepie internetowym.
  • Poprawa twojej inteligentnej strategii marketingowej.
  • Zwiększenie sprzedaży i przychodów.
  • Możesz uzyskać nie tylko ruch z konkretnego kraju, ale i z całego świata.
  • Wreszcie, jest to sygnał do informowania odbiorców na całym świecie, że szukamy szerokiego zasięgu i chcemy przenieść nasze produkty ponad granicami i kulturami.
Skoro tyle zalet przemawia za posiadaniem sklepu wielojęzycznego, zatem powstaje pytanie jak go stworzyć w WooCommerce. Czy to ogóle jest możliwe? Oczywiście, że tak. I zapewne ucieszy Cię fakt że jest na to kilka sposobów. To prosty proces, więc nie musisz się martwić. Wystarczy, że przeczytasz ten poradnik.
 
Zasadniczo, istnieje wiele platform e-commerce, które pozwalają na stworzenie wielojęzycznego sklepu internetowego. Najpopularniejszą z nich jest WooCommerce. Jak już zapewne wiesz jest to wtyczka do WordPressa, który znany jest z łatwości zarządzania i obsługi. Wtyczka WooCommerce pozwala na dostosowywanie funkcjonalności sklepu do potrzeb użytkownika i łatwe budowanie biznesu online na światowym poziomie. Jedak podstawowym minusem samego WooCommerce jest fakt, że nie jest on wielojęzyczny w swoich podstawowych ustawieniach. Nie jest to jednak wcale duży problem i wyjaśnimy Ci dlaczego.

Czy sklep wielojęzyczny to dobry pomysł?

Zanim opowiemy Ci o sposobach tworzenia wielojęzycznych sklepów internetowych, zastanówmy się czy takie rozwiazanie w ogóle ma sens. Czy fakt posiadania sklepu wielojęzycznego wpływa zasadniczo na wzrost sprzedaży, a tym samym twoich przychodów? 
Odpowiedz jest prosta. Zdecydowanie tak.
wielojęzyczna strona internetowa
Czy wielojęzyczny sklep online to dobry pomysł
Przykładem może tu być Amazon, który przez wiele lat nie posiadał polskiej wersji swojej strony. Ta sytuacja zdecydowanie utrudniała korzystanie z oferty serwisu klientom z Polski. Firma jednak zaobserwowała stale rosnącą sprzedaż na swojej niemieckiej stronie z dostawami na teren Polski. Ta sytuacja skłoniła zarząd firmy do uruchomienia polskiej wersji językowej strony na amazon.de. Ta decyzja sprawiła, że ruch na polskiej wersji strony stale rośnie co przekłada się na realny wzrost zysków firmy. Obecnie Amazon jest trzecią najbardziej popularną platformą e-commerce w kraju.
 
Dlaczego warto posiadać wielojęzyczny sklep online:
  • Angielski to nie wszystko. Nawet jeśli język angielski jest powszechnie używany w danym kraju to nie oznacza to, że klienci chętnie będą korzystać ze sklepu akurat w tym języku. Zdecydowana większość kupujących deklaruje, że preferuje zakupy w sklepach obsługujących ich ojczysty język. 
  • Korzyści z SEO. Jeśli twój sklep będzie dostępny w kilku językach to będzie odwiedzany przez kupujących z różnych krajów. Roboty indeksujące na pewno to zauważą i docenią. To przełoży się na znaczną poprawę twojej pozycji w wynikach wyszukiwania. A lepsza pozycja to więcej kupujących i większa sprzedaż.
  • Większa sprzedaż. Wielojęzyczność sklepu internetowego zwiększa jego dostępność poza granicami kraju. A tym samym zwiększa zakres terytorialny, na jakim możesz prowadzić sprzedaż.

Jak stworzyć wielojęzyczny sklep WooCommerce?

Zasadniczo istnieją dwa podstawowe sposoby, dzięki którym można to zrobić: ręcznie i za pomocą odpowiedniej wtyczki WooCommerce. Pomimo że, ta druga metoda jest zdecydowanie łatwiejsza, warto po krótce omówić oba rozwiązania. 

Strona wielojęzyczna zbudowana metodą manualną.

Najprościej mówiąc, metoda manualna oznacza stworzenie osobnej strony internetowej dla każdego języka. W tym celu należy utworzyć podfolder folderu głównego i nadać mu nazwę, która będzie sygnalizować tłumaczenie. Na przykład, jeśli tłumaczysz swoją zawartość na język niemiecki, stwórz nowy podfolder o nazwie „de.”. Nowy podfolder doda nową wersję do twojego sklepu, np. www.mojsklepWooCommerce.com/de/.
Chociaż metoda ta daje nieskończone możliwości personalizacji, ma kilka poważnych wad. Na przykład, znacznie utrudnia zarządzanie treścią (trzeba będzie wprowadzać zmiany w każdej instalacji), a ponadto nie ma możliwości bezstresowego synchronizowania zasobów.
Stąd też większość użytkowników woli korzystać z pluginów dedykowanych do tworzenia stron wielojęzycznych. 

Integracja wtyczki do tłumaczeń WooCommerce.

Głównym powodem, dla którego wielojęzyczne wtyczki WooCommerce stały się tak popularne, jest ich bogata funkcjonalność. Dzięki nim wprowadzenie tłumaczeń stron internetowych jest zdecydowanie łatwiejsze. Dodatkowo wtyczki posiadają mechanizmy lokalizacyjne co poprawia jakość obsługi klientów w ich języku ojczystym i nie wymaga nakładu dodatkowych środków. Do najczęściej używanych wtyczek należą WPML, Polylang i Weglot Translate. Chodź różnią się one między sobą sposobem obsługi to jednak każda z nich może Ci pomóc w rozwoju sklepu internetowego na arenie międzynarodowej. 

WPML WooCommerce. Tłumaczenie strony internetowej za pomocą wtyczki WPML (WordPress Multilingual Plugin)

Tłumaczenie strony internetowej za pomocą wtyczki WPML (WordPress Multilingual Plugin)​
Wtyczka WPML (WordPress Multilingual Plugin)​ pozwala na stworzenie sklepu online w wielu wersjach językowych.
Zdecydowanie jeden z najpopularniejszych pluginów do tłumaczeń stron www. Został zaprojektowany do efektywnego budowania i zarządzania wielojęzycznymi stronami WooCommerce. Pomimo skromnych wymagań, wtyczka WPML oferuje ogromne możliwości. 
  • Bardzo łatwy w użyciu. Po prostu zainstaluj wtyczkę, uruchom ją i wybierz język, na jaki chcesz przetłumaczyć swój sklep internetowy.
  • Szeroki wybór dostępnych języków. Obecnie wtyczka obsługuje ponad 40 powszechnie używanych języków. Pozwala także na dodawanie regionalnych odmian i dialektów, tj. portugalskiego brazylijskiego z wbudowanym edytorem językowym.
  • Łatwe zarządzanie tłumaczeniami. Edytor tłumaczeń WPML to intuicyjny pulpit, w którym można łatwo przetłumaczyć strony internetowe i przejrzeć postępy w ich realizacji (patrz obrazek poniżej).
  • Pełna lokalizacja. Odwiedzający witrynę zlokalizowaną za pośrednictwem WPML korzystają z w pełnego procesu zakupu, od wyboru produktu do kasy (także e-maile związane z zakupem mogą być dedykowane do konkretnej wersji językowej)

Chociaż WPML stanowi dobrą bazę dla wielojęzycznych stron internetowych to istnieje więcej sposobów na dodatkową optymalizację wydajności strony. Jednym z przykładów jest Premmerce WooCommerce Performance Optimizer, który pomaga poprawić jakość obsługi klienta poprzez optymalizację pozycji menu produktów i zwiększenie szybkości działania strony (co jest niezbędnym warunkiem wysokiego rankingu Google). 

Polylang WooCommerce to połączenie łatwej obsługi i wielkich możliwości.

Wtyczka Polylang WooCommerce
Wtyczka Polylang WooCommerce to wielkie możliwości.
Chyba równie popularnym pluginem do tłumaczeń jest Polylang. Doceniają go użytkownicy co widać po liczbie jego instalacji – ponad 500.000 aktywnych instalacji. Polylang pozwala na dodawanie kolejnych wersji językowych strony oraz zarządzania licznymi tłumaczeniami. Lista jego zalet jest ogromna:
  • Dodawaj tyle języków ile chcesz. Możesz dodać wiele wersji językowych, a także dialektów i odmian językowych. Tłumaczenia możesz dodawać zarówno ręcznie jak i korzystając z inteligentnego tłumacza.
  • Wtyczka obsługuje tłumaczenia produktów, kategorii, znaczników i atrybutów. Posiada pełna synchronizację galerii, kategorii, klas wysyłkowych, tagów i zasobów magazynowych w różnych tłumaczeniach.
  • Lokalizacja wiadomości email. Dzięki temu twoi klienci będą obsługiwani zawsze w swoim rodzimym języku.
  • Automatyczne tłumaczenie strony produktu za pomocą jednego kliknięcia.
  • Odwiedzający mogą uzyskać dostęp do zlokalizowanych wersji strony internetowej, korzystając z widgetu w menu nawigacyjnym strony.
  • Kompatybilność z najczęściej stosowanym WordPress SEO. Przeznaczona do obsługi znaczników html, hreflang i opengraph.
  • Plugin ma wysoką ocenę na WordPress.org i jest regularnie aktualizowany przez programistów, aby zapewnić, użytkownikom najwyższa jakość usług związanych ze sprzedażą międzynarodową 

Weglot Translate Plugin.

Wtyczka Weglot Translate WooCommerce.
Wtyczka Weglot Translate WooCommerce.
Trzecim rozwiązaniem stosowanym do tłumaczeń sklepów internetowych WooCommerce jest wtyczka Weglot Translate. 
 
  • Tłumaczenie stron produktów, kategorii, kasy, aby zapewnić w pełni zlokalizowane zakupy.
  • Zarządzanie tłumaczeniami w jednym miejscu.
  • Automatyczne indeksowanie przetłumaczonej zawartości SEO, w tym meta-tagi, opisy i adresy URL.
  • Łatwe przełączanie między językami dzięki konfigurowalnemu przyciskowi menu.
  • Kompatybilność z wszystkimi rozszerzeniami i tematami WooCommerce.

Rozwijaj sprzedaż w swoim sklepie WooComerce.

Sklep wielojęzyczny to większe szanse na sprzedaż poza granicami kraju. Dlatego też jeśli myślisz o budowaniu pozycji swojej marki na arenie międzynarodowej to wcześniej czy później będziesz musiał zmierzyć sie z tym tematem. Jednak jak widzisz stworzenie sklepu online dostępnego w kilku językach nie jest wcale trudne.
 
Jeśli zastanawiasz się nad założeniem sklepu internetowego WooCommerce i chciałbyś skorzystać z naszego doświadczenia to zapraszamy do kontaktu i zapoznania się z naszą ofertą.
Przewiń do góry